Monday, October 26, 2009

Buah Keranji



Buah keranji yang beso. Aku sangat suke makan buah ini, masam2 manis. Buah keranji beso ini yang susah sket nk jumpe sebab pokok keranji ni tumbuh dalam hutan dan buah ini telah dibeli ketika beliau dalam perjalanan pulang dari serting ke kuala terengganu daripada orang asli yang menjual di tepi jalan raya. Puas hati dapat makan buah keranji yang besar. Yummm.

3 comments:

  1. Kayaknya enak banget tuh! Jadi pengen ngerasain juga. Kira-kira, kalau di Indonesia disebut apa ya? Masak namanya sama....

    Hehe. Salam akrab, Mbak-e...

    ReplyDelete
  2. mmg best layan buah keranji ni..
    cuti lepas pernah beli dari orang asli yagn jual tepi jalan antara muadzam dan kuantan.
    mungkin masa tu tengah musim.
    berlambak kat tepi jalan..:)

    ReplyDelete
  3. tu la.. nk kene cari org asli jugak la nampak gayanya.. diorang je yg jumpe buah2 macam ni kot.

    ReplyDelete