Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2009

Petua tidur Rasulullah s.a.w.

SEORANG yang berusia 60 tahun akan menghabiskan masa lebih kurang 20 tahun untuk tidur. Sekiranya dia tidur mengikut sunnah Rasullullah saw, maka tidurnya akan jadi ibadah. Allah swt hanya akan menerima ibadah yang dilakukan dengan ikhlas.

Tidur adalah ibadat yang paling ikhlas. Seseorang tidak perlu dipaksa atau terpaksa untuk tidur. Ganjaran Allah swt untuk orang yang mengamalkan sunnah sangat besar.

Satu sunnah yang diamalkan berterusan akan diberi ganjaran 100 pahala mati syahid, sedangkan satu pahala mati syahid sudah cukup untuk menjamin seseorang untuk masuk syurga.

Di dalam tidur sendiri ada banyak sunnah. Sebaliknya, jika seseorang tidur cara selain dari cara Nabi saw, dia hanya akan dapat kerehatan. Kalau bernasib baik, selama 20 tahun mungkin dia dapat mengumpul 20 kilo tahi mata dan menakung 20 liter atau lebih air liur basi.

Antara sunnah-sunnah Nabi saw sebelum, ketika dan selepas tidur.
1. Sebelum dan selepas tidur baca doa tidur. Ramai orang memperlekehkan doa Masnun (d…

Raya Preparation

Mcm mana nk kemas rumah ni? tak tahu nk start kat mana. sebab rumah ni banyak sangat barang dan ruang untuk simpan takde. Arghh tolong2. Aku tgh anyam ketupat tadi. hahaha. seronok ape sebab tak ramai yg reti anyam, so kira special skill aku la ni. Hehehehe. Apa2 pon. Get back to work before Mukhlis wakes up.


True Companion

A Beautiful Hadith

Rasulullah (Sallallahu alaihe wasallam) said: 'When a man dies and his
relatives are busy in funeral, there stands an extremely handsome man by
his head. When the dead body is shrouded, that man gets in between the
shroud and the chest of the deceased.

When after the burial, the people return home, 2 angels, Munkar and
Nakeer(names of two special Angels), come in the grave and try to separate
this handsome man so that they may be able to interrogate the dead man in
privacy about his faith. But the handsome man says, 'He is my companion, he
is my friend. I will not leave him alone in any case. If you are appointed
for interrogation, do your job. I cannot leave him until I get him admitted
into Paradise '.

Thereafter he turns to his dead companion and says, 'I am the Qur'an, which
you used to read, sometimes in a loud voice and sometimes in a low voice.
Do not worry. After the interrogation of Munkar and Naker, you will have no
grie…

Selamat Hari Raya

Aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada seluruh kaum muslimin dan muslimat. Semoga raya kali ini memberi kegembiraan dan disambut dgn meriah.

Biasa tiap2 kali raya, aku tak pernah lagi miss balik rumah. Sehari sebelum raya, kami akan bergotong royong memasak. Menu utama biasanya apa lagi kalau bukan rendang ayam dan ketupat nasi. Kami akan anyam ketupat dari daun kelapa. Ayah dan aku pandai menganyam. Yang lain2 aku rasa adik aku Latifah tu bole jugak kut. Aku belajar dari ayah aku. Aku pernah masuk pertandingan menganyam ketupat masa matriks dulu dan group aku dapat tempat pertama (aku pon tak sangka).

Pagi2 kami gi beli barang nak masak la. Sejak ada Mydin Mall ni, kami pergi beli ayam kat situ je. Murah berbanding dengan pasar. Ada la dalam 4-5 ekor. Balik kene la siang ayam plop dan biasanya aku la yg buat tu. Tahun ni tak tahu la sbb kalau ikutkan, pantang aku belum sampai 40 hari lagi. Selain itu, kene la jugak prepare bahan2 for rendang.

Yang masak rendang of …

Watch These

Some of the movies I'm waiting to watch (next week may be)

The Confession of ShopaholicUpin Ipin and The GangObsessedIce Age 4Fast and Furious 4Transformers 2District 9Monster vs. AlienAliens In The AtticLong way to go! Sempat abis kot semasa pantang nih.

What To Do When Abducted

Everyone should take 5 minutes to read this. It may save your life or love one's life.

Because of recent abductions in daylight hours, refresh yourself of these things to do in an emergency situation... This is for you, and for you to share with your wife, your children, everyone you know..

It never hurts to be careful in this crazy world we live in..

1 . Tip from Tae Kwon Do :
The elbow is the strongest point on your body. If you are close enough to use it, do!

2. If a robber asks for your wallet and/or purse,

DO NOT HAND IT TO HIM . Toss it away from you....chances are that he is more interested in your wallet and/or purse than you, and he will go for the wallet/purse.

RUN LIKE MAD IN THE OTHER DIRECTION!

3. If you are ever thrown into the trunk of a car,

kick out the back tail lights and stick your arm out the hole and start waving like crazy. The driver won't see you, but everybody else will. This has saved lives.

4. Women have a tendency to get into their cars…

Anger and Love

While a man was polishing his new car, his 4 yr old son picked up a stone and scratched line on the side of the car. In anger, the man took the child's hand and hit it many times; not realizing he was using a wrench.

At the hospital, the child lost all his fingers due to multiple fractures. When the child saw his father.....with painful eyes he asked, 'Dad when will my fingers grow back?' The man was so hurt and speechless; he went back to his car and kicked it a lot of times.

Devastated by his own actions.......sitting in front of that car he looked at the scratches; the child had written 'LOVE YOU DAD'.

The next day that man committed suicide………

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anger and Love have no limits; choose the latter to have a beautiful, lovely life.....

Things are to be used and people are to be loved, But the problem in today's world is that, People are used and things are loved.

During this year, let's be careful to keep this thought i…

Boycott Israel

COMPANY WRITE-UP
What evidence is there to prove that these companies targeted in the boycott campaign are guilty of supporting Israel and its apartheid policies?

Nestle

Nestle is the world's largest food company. Nestle's main presence in Israel is in Sderot, a settlement founded in 1951 one kilometer from the Gaza Strip which is built on the lands of the Palestinian town Al-Najd, which was ethnically cleansed in 1948.

Nestle began investing in Israel in 1995 by buying 10% of Israeli food maker Osem Investments, increasing its ownership to 50.1% two years later giving it the controlling share and now owns a 53.8 percent stake in Osem. Jointly with Osem, Nestle runs a 700 m2 factory in Sderot. In total, Nestle currently has over 4000 Israeli employees at 11 plants, with the following all in "development zones":Tzabar Salads (an Osem subsidiary) plant in Kiryat Gat (on the former site of Palestinian village Iraq al-Manshiyya, destroyed by Israelis after 1948); a read…

Touching Story

SEMOGA JADI IKTIBAR…adapted from: Anonymous
Saya sangat mengkagumi kerjaya sebagai guru sekolah. Sebuah kisah yang saya paparkan ini saya ulangi dari kisah benar seorang guru beberapa tahun yang lalu.
Ceritanya: Saya mengajar di sekolah rendah di tengah2 bandaraya Kuala Lumpur . Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lambat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri.
Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya, tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata2 kecuali anggukkan yang seolah2 dipaksa. Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya. Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untukdirotan . Airmata saja yang jatuh t…

Home Sweet Home

At last, after a few weeks at my in law house, I'm HOME!! I've been waiting for this moment like what.. AGES? hahaha. Even how bad or "bersepah" or whatever you can say, home is still the best place. Mukhlis seems to be better (hopefully he'll continue to be like this), less crying (may be here not as hot as previously). Papa went back to KL today, leaving both of us here. He'll be back in 1 week time.
He actually already misses us (even though he never mention). He called wanted me to call MAXIS centre and try to activate the video call. Poor thing, he wants to see his son. I'll call but may be sometime later. Hopefully he'll arrive safely, amin..
Well, now at home, I can do pretty much whatever I want, but most of the work I have to do myself. Nobody available for me anymore (unlike previously). I get some, I lose some.. fair enough. Whatever it is...
Nothing feels like home

New Mom

It has been very2 long since I last wrote in this blog. I want to revive this, unfortunately i lost some of the old blogger friends link *sigh.

First of all, I would like to announce that I safely delivered a baby boy, 3.15kg via EMLSCS due to poor progress on 20th August 2009 at Hospital Tuanku Jaafar Seremban. Today he's already 23days old. Soon we are celebrating Aidilfitri, so I'm going back to my hometown in Terengganu TOMORROW!! I just can't wait. Well, need to pack all things we're taking back home and that starts with mine and baby's.



Syoknye tido


Amir Mukhlis